Bucureşti

Locaţia va fi comunicată celor înscrişi.

12 și 13 mai

2020

2 Speakeri din SUA

Specialiști în educație.

Locuri disponibile

150

Descrierea evenimentului

România este şi ţara copiilor cu abilităţi ȋnalte sau supradotaţi, iar pentru ei, ȋn ultimii ani, s-au creat programe dedicate de educaţie. De aceea Asociaţia Kleine Schule continuă seria conferinţelor “PAPUCI MARI, papuci mici”, prin cea de-a 6-a ediţie:
“Educația copiilor cu abilități înalte. Mituri și adevăruri. Provocări și plan de acțiune”, sâmbătă, 12-13 mai, ȋn Bucureşti

Conferinţele “PAPUCI MARI, papuci mici” au fost create din nevoia de informaţie pe care o ȋntâmpină părinţii atunci când descoperă că au copii cu abilităţi ȋnalte. Cel mai des ȋntâlnim ȋntrebarea: “De ce au nevoie copiii cu abilităţi ȋnalte de un program dedicat lor?”.
Putem rămâne blocaţi ȋn nevoia adultului de a livra conţinut, sau putem alege să mergem către nevoia copilului de a se dezvolta emoţional, social şi cognitiv.

Pentru a fi la curent cu noutăţile, puteţi urmări pagina evenimentului pe facebook.
_____________________________________________________________________________________
Fiecare membru al echipei noastre are o vastā experienţā în lucrul cu copiii și / sau cadrele didactice, respectiv pārinţii copiilor implicaţi. La început, fiecare dintre noi a experimentat din poziţia de pārinte cum este sā descoperi cā ai un copil diferit de standardele educaţionale impuse. Apoi a urmat o perioadā de cāutari ale unor programe pentru dezvoltarea abilitāţilor copiilor proprii și așa am ajuns sā ne implicām chiar noi în dezvoltarea și implementarea unor proiecte și programe pilot.

În toatā aceastā perioadā am constatat cā pārinţii și cadrele didactice, atunci când aflā cā au copil înalt abilitat / “gifted”, nu știu cum sā-l îndrume, sunt dezorientaţi, tendinţa fiind sā testeze orice, în speranţa cā “mult” este “accelerare”. Aceasta se întâmplā fie din lipsā de informaţii, fie din cauza unor indrumāri greșite realizate de oameni nespecializaţi pe aceastā nișā, fie din dorinţa de a demonstra cā testele psihologice au avut dreptate și atunci încarcā programul copilului cu foarte multe activitāţi “academice” – concursuri, olimpiade, ore de pregātire – fārā a ţine seama de nevoile reale ale acestuia.

Când vorbim de nevoile copilului ne referim la rāspunsuri cu privire la trāirile pe care le are la școalā, în familie, cu prietenii; la nevoia de a explora natura și / sau domenii știinţifice; la dorinţa de a comunica, nu doar de a vorbi cu cei din jur; la nevoia de a primi rāspunsuri cu privire la competenţele profesionale atunci când devin conștienţi de aceste aspecte. Toate acestea nu se pot realiza decât cu adulţi preocupaţi și ei, la rândul lor, de cunoaștere personalā / profesionalā și aprofundare a gândirii complexe.
Ei bine, mulţi oameni consideră că un coeficient de inteligenţă congnitiva (IQ) ridicat contribuie ȋn a avea succes ȋn viaţa de şcolar şi mai târziu ȋn viaţa de adult iar, de cele mai multe ori, părinţii şi dascălii ȋncarcă sarcinile de lucru, fără a ţine cont de stimularea creativităţii, a gândirii logice, a strategiilor de structurare a informaţiilor, a trăirilor emoţionale, a nevoii de relaţionare cu copiii care au aceleaşi pasiuni şi preocupări cu ale lor.

Te aşteptăm să afli ce tip de educație formală (școală) li se potriveștede și de ce, alături de invitații speciali, Renzulli J. și Reis S., profesori doctori în educația copiilor “gifted”, la Universitatea din Connecticut, SUA.

 

Pe lângă aceștia, vom avea și alți speakeri din domeniu educațional, universitar și de business.

 

Prețuri și bilete:

  1. EARLY BIRD – 250 lei (între 15 octombrie – 15 decembrie)
  2. STANDARD – 350 lei (între 16 decembrie – 30 aprilie)
  3. LATE REGISTRATION – 450 lei (între 30 aprilie – 12 mai).

 

Pentru grupuri de minim 5 participanți se acordă o reducere de 10%.

 

*Notă: Prin ȋnscrierea a 2 persoane din aceeaşi familie (de ex: mama + tata) se acordă o reducere de 5 % pentru fiecare categorie de bilete, menţionate mai sus.

**Notă: La ȋnscrierea a 5 persoane, este asigurată ȋnscrierea gratuită a unui cadru didactic recomandat. Datele cadrului didactic, precum şi a celor 5 persoane ȋnscrise se vor trimite ȋmpreună cu OP-ul, la adresa de e-mail: [email protected]

 

Plata se va face prin transfer bancar (cont: IBAN RO15INGB0000999903847661, deschis la ING Bank, beneficiar Asociaţia Kleine Schule, CIF 28798450) iar la transmiterea OP-ului veţi primi confirmarea locului ȋn sală.

 

Adresa e-mail pentru transmiterea OP-ului: [email protected]

 

Mulţumim,
Echipa Kleine Schule și Mozaic Media

Speakeri

1. Joseph Renzulli

1. Joseph Renzulli

Joseph Renzulli (Joe) este doctor în psihologie, profesor la Universitatea din Connecticut, SUA, consultant al Casei Albe în strategia de cercetare asupra educației copiilor cu abilități înalte.

2. Sally Reis

2. Sally Reis

Sally Reis este coordonatoarea departamentului de Psihologie din cadrul Universității din Connecticut. Ea este membră în Asociația Americană de Psihologie, primind astfel multe distincții în munca sa cu privire la educația copiilor cu abilități înalte.

Anca Nedelcu

Anca Nedelcu

Prof. Univ. Dr./ Prodecan Universitatea Bucureşti, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Coordonator al Programului de studii masterale „Strategii inovative de învăţare. Masterat didactic”, Vicepreşedinte Comisia FPSE de evaluare şi asigurare a calităţii

Cristi Buică-Belciu

Cristi Buică-Belciu

Lector. Univ. Dr. Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Psihopedagogie Specială, susţine cursul “psihologia supradotaţilor”

Oana  Moşoiu

Oana Moşoiu

Lector Universitar în cadrul Facultāţii de Psihologie și Știinţele Educaţiei, Universitatea București, la Catedra de Pedagogie.
Moderator

Simona Mitrea

Simona Mitrea

Iniţiatoarea proiectului Gifted4All by Kleine Schule, economist, trainer şi doctorandă a Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Bucureşti, cu tema ” Programe pentru copii cu abilităţi ȋnalte. Accelerare și dezvoltare holistică” (Științele Educației)

Program

În cadrul celei de-a șasea conferințe dorim să aducem ȋn faţa publicului – părinţi, profesori, presă, organizaţii, şcoli, decidenţi – că suntem ȋntr-un moment ȋn care putem să mergem spre un viitor ȋn educaţie, care aparţine noilor generaţii de copii, sau putem rămâne ancoraţi ȋn modalităţile ȋnvechite ale şcolii de astăzi, ceea ce ȋnseamnă că vom mai pierde câteva generaţii de copii. Putem rămâne blocaţi ȋn nevoia adultului de a livra conţinut, sau putem alege să mergem către nevoia copilului de a se dezvolta emoţional, social şi cognitiv.

“Ştim că educaţia ȋnseamnă o investiţie pe termen lung, care prespune un drum greu de parcurs, mai ales ȋn contextul societăţii actuale. Vino alături de noi să aflăm cele mai căutate răspunsuri privind şcoala viitorului, ca de exemplu: Cum putem realiza ȋmpreună, o structură şcolară pentru copiii cu abilităţi ȋnalte? Cum se poate produce schimbarea, de sus (instituţii) ȋn jos (părinţi, profesori) sau invers? Te invităm să construim ȋmpreună viitorul educaţiei ȋn România” (Simona Mitrea, CEO & Founder Kleine Schule)

Parteneri