Ȋn cadrul evenimentului „România la Centenar”, Preşedintele României a ţinut să discute cu fiecare delegaţie ȋn parte (peste 150), astfel că şi Kleine Schule, prin Simona si Alina, a avut ocazia să ȋmpărtăşească câteva aspecte ce ţin de susţinerea şi identificarea copiilor cu abilităţi ȋnalte.

Contează, ȋn primul rând, ca această cauză să fie ȋnţeleasă corect şi ca aceşti copii să fie puşi pe „harta educaţiei”. E nevoie de o strategie coerentă, de o intervenţie timpurie, altfel vom mai pierde ȋncă multe generaţii de copii.

Vedem aşa de mulţi copii cu diverse patologii, cu frici, cu o lipsa de intervenţie corectă, cu o identificare greşită. Avem aşa de puţini specialişti ȋn testare, ȋn creare de contexe de ȋnvăţare adecvate, de ȋnţelegere a felului ȋn care creierul lor funcţionează, ȋncât ne punem şi noi ȋntrebarea „de ce majoritatea dintre noi nu-i vedem sau dacă ȋi vedem, de ce ȋi ignorăm?”. Mulţi ȋi discrimineaza, văzând ȋn ei doar performanţa şcolară, doar olimpiadele. Statistic vorbind, numărul olimpicilor, ȋn procente, este de 0,03%, restul, de 99,97%, adică 147,651.00, reprezentând 6 % din numărul elevilor ȋnscrişi la INS ȋn 2017, fiind despre alte categorii de copii cu abilităţi ȋnalte. Majoritatea acestor copii se pierd până să ȋmplinească vârsta de 10 ani dacă nu sunt stimulaţi corespunzător. Exemple avem destule, plecând de la cunoscuta poveste a lui Edison şi continuând cu povestea fiecărui copil ce ajunge ȋn programul Gifted4All.

Părinţii vin şi caută soluţii, oamenii din ţară ne ȋntreabă cum pot deschide şi ei un centru, ceea ce ȋnseamnă că lucrurile se mişcă. Rămâne doar ca decidenţii să facă şi ei ceva.

Share
© 2016 Kleine Schule
Top
Urmareste-ne si pe Facebook