Bucureşti

Locaţia va fi comunicată celor înscrişi.

17 martie

2018

13 Speakeri

Specialiști în educație.

Locurile sunt limitate.

Descrierea evenimentului

România este şi ţara copiilor cu abilităţi ȋnalte sau supradotaţi, iar pentru ei, ȋn ultimii ani, s-au creat programe dedicate de educaţie. De aceea Asociaţia Kleine Schule continuă seria conferinţelor “PAPUCI MARI, papuci mici”, prin cea de-a 5-a ediţie:
“Şcoala: Trecut vs. Viitor”, sâmbătă, 17 martie, ȋn Bucureşti

 

Conferinţele “PAPUCI MARI, papuci mici” au fost create din nevoia de informaţie pe care o ȋntâmpină părinţii atunci când descoperă că au copii cu abilităţi ȋnalte. Cel mai des ȋntâlnim ȋntrebarea: “De ce au nevoie copiii cu abilităţi ȋnalte de un program dedicat lor?”.
Putem rămâne blocaţi ȋn nevoia adultului de a livra conţinut, sau putem alege să mergem către nevoia copilului de a se dezvolta emoţional, social şi cognitiv.

Pentru a fi la curent cu noutăţile, puteţi urmări pagina evenimentului pe facebook.
_____________________________________________________________________________________
Fiecare membru al echipei noastre are o vastā experienţā în lucrul cu copiii și / sau cadrele didactice, respectiv pārinţii copiilor implicaţi. La început, fiecare dintre noi a experimentat din poziţia de pārinte cum este sā descoperi cā ai un copil diferit de standardele educaţionale impuse. Apoi a urmat o perioadā de cāutari ale unor programe pentru dezvoltarea abilitāţilor copiilor proprii și așa am ajuns sā ne implicām chiar noi în dezvoltarea și implementarea unor proiecte și programe pilot.

 

În toatā aceastā perioadā am constatat cā pārinţii și cadrele didactice, atunci când aflā cā au copil înalt abilitat / “gifted”, nu știu cum sā-l îndrume, sunt dezorientaţi, tendinţa fiind sā testeze orice, în speranţa cā “mult” este “accelerare”. Aceasta se întâmplā fie din lipsā de informaţii, fie din cauza unor indrumāri greșite realizate de oameni nespecializaţi pe aceastā nișā, fie din dorinţa de a demonstra cā testele psihologice au avut dreptate și atunci încarcā programul copilului cu foarte multe activitāţi “academice” – concursuri, olimpiade, ore de pregātire – fārā a ţine seama de nevoile reale ale acestuia.
Când vorbim de nevoile copilului ne referim la rāspunsuri cu privire la trāirile pe care le are la școalā, în familie, cu prietenii; la nevoia de a explora natura și / sau domenii știinţifice; la dorinţa de a comunica, nu doar de a vorbi cu cei din jur; la nevoia de a primi rāspunsuri cu privire la competenţele profesionale atunci când devin conștienţi de aceste aspecte. Toate acestea nu se pot realiza decât cu adulţi preocupaţi și ei, la rândul lor, de cunoaștere personalā / profesionalā și aprofundare a gândirii complexe.
Ei bine, mulţi oameni consideră că un coeficient de inteligenţă congnitiva (IQ) ridicat contribuie ȋn a avea succes ȋn viaţa de şcolar şi mai târziu ȋn viaţa de adult iar, de cele mai multe ori, părinţii şi dascălii ȋncarcă sarcinile de lucru, fără a ţine cont de stimularea creativităţii, a gândirii logice, a strategiilor de structurare a informaţiilor, a trăirilor emoţionale, a nevoii de relaţionare cu copiii care au aceleaşi pasiuni şi preocupări cu ale lor.

Speakeri

A.R.A.C.I.P.

A.R.A.C.I.P.

Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar (în curs de confirmare)
Panelul: Calitate şi finanţare în educaţie

Adrian Florea

Adrian Florea

Business Advisor at Trend Consult

Panelul: Leadership ȋn educaţie

 

 

 

 

.

Anca Nedelcu

Anca Nedelcu

Prof. Univ. Dr./ Prodecan Universitatea Bucureşti, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Coordonator al Programului de studii masterale „Strategii inovative de învăţare. Masterat didactic”, Vicepreşedinte Comisia FPSE de evaluare şi asigurare a calităţii
Plen şi Panelul: Calitate şi finanţare în educaţie; Leadership în educaţie

Ariana Oana Bucur

Ariana Oana Bucur

Ministerul Educaţiei Naţionale
Secretar de Stat
Plen şi Panelul: Alternative Educaţionale

Crenguţa Oprea

Crenguţa Oprea

Prof Univ Dr Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Coordonator al Masterului Interdisciplinar: Pedagogii alternative şi artă teatrală în educaţie (Universitatea din Bucureşti, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei în parteneriat cu U.N.A.T.C. „I.L.Caragiale-Bucureşti, Facultatea de Teatru)

Panelul: Alternative Educaţionale

Cristi Buică-Belciu

Cristi Buică-Belciu

Lector. Univ. Dr. Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Psihopedagogie Specială, susţine cursul “psihologia supradotaţilor”
Panelul: Identificare şi programe educaţionale pentru copiii cu abilităţi ȋnalte

Elena Berlo

Elena Berlo

Părinte – sistemul “gifted” din S.U.A.
Panelul: Alternative Educaţionale

Elena Lotrean

Elena Lotrean

Director Executiv la Şcoala Finlandeză Sibiu
Panelul: Leadership ȋn educaţie

Mădălina Marcu

Mădălina Marcu

Director dezvoltare resurse, Asociaţia pentru Relaţii Comunitare (A.R.C)

Plen şi Panelul: Calitate şi finanţare în educaţie

 

 

 

 

 

Mircea Ilie

Mircea Ilie

Sustainability Leader, Ikea Romania
Panelul: Calitate şi finanţare ȋn educaţie

 

Oana  Moşoiu

Oana Moşoiu

Lector Universitar în cadrul Facultāţii de Psihologie și Știinţele Educaţiei, Universitatea București, la Catedra de Pedagogie.
Moderator

Oana Rogoz

Oana Rogoz

Psiholog în cadrul programului Gifted4All. Oana coordonează grupurile de dezvoltare personală pentru părinţi şi copii; psiholog clinician – testează şi evaluează copiii care vin către programul Gifted4All
Panelul: Identificare şi programe educaţionale pentru copiii cu abilităţi ȋnalte

Raluca Medeşan

Raluca Medeşan

Specialist ȋn ȋnvăţare şi dezvoltare, Microsoft
Panelul:Leadership în educaţie

Simona Chesăraicu

Simona Chesăraicu

Fost Director de Resurse Umane, Ikea România, actualmente psiholog la  Centre for Mindfulness, MBSR Teacher in training, UMASS Medical School

Panelul: Alternative educaţionale

Simona Mitrea

Simona Mitrea

Iniţiatoarea proiectului Gifted4All by Kleine Schule, economist, trainer şi masterandă a Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Bucureşti, cu tema ” Evaluarea programelor pentru copiii cu abilităţi ȋnalte” (MEOPE)
Panelul Identificare şi programe educaţionale pentru copiii cu abilităţi ȋnalte

  • Primirea și înregistrarea participanților

  • Cuvânt de deschidere, Oana Moşoiu – coordonator program formare, evaluator programe educaţionale

  • Sesiune în plen

  • Pauză

  • Identificare şi programe educaţionale pentru copiii cu abilităţi ȋnalte

  • Pauză de cafea

  • Alternative educaţionale

  • Pauză de prânz

  • Leadership ȋn educaţie

  • Pauză de cafea

  • Calitate şi finanţare ȋn educaţie

  • Concluzii

  • Tombolă & Networking

Program

În cadrul celei de-a cincea conferințe dorim să aducem ȋn faţa publicului – părinţi, profesori, presă, organizaţii, şcoli, decidenţi – că suntem ȋntr-un moment ȋn care putem să mergem spre un viitor ȋn educaţie, care aparţine noilor generaţii de copii, sau putem rămâne ancoraţi ȋn modalităţile ȋnvechite ale şcolii de astăzi, ceea ce ȋnseamnă că vom mai pierde câteva generaţii de copii. Putem rămâne blocaţi ȋn nevoia adultului de a livra conţinut, sau putem alege să mergem către nevoia copilului de a se dezvolta emoţional, social şi cognitiv.

“Ştim că educaţia ȋnseamnă o investiţie pe termen lung, care prespune un drum greu de parcurs, mai ales ȋn contextul societăţii actuale. Vino alături de noi să aflăm cele mai căutate răspunsuri privind şcoala viitorului, ca de exemplu: Cum putem realiza ȋmpreună, o structură şcolară pentru copiii cu abilităţi ȋnalte? Cum se poate produce schimbarea, de sus (instituţii) ȋn jos (părinţi, profesori) sau invers? Te invităm să construim ȋmpreună viitorul educaţiei ȋn România” (Simona Mitrea, CEO & Founder Kleine Schule)

Parteneri